Dersin Adı | Bilgisayara Giriş ve Enformasyon Teknolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BILT 100 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler bilgisayar kullanımındaki genel prensipleri öğrenerek uygulama yapabilecek ayrıca MS Word, MS Power Point ve MS Excel programlarının özelliklerini bilecek ve bu programları ile uygulama yapabilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte Microsoft Office programlarının (Word, PowerPoint ve Excel) ve çevrimiçi versiyonlarının (Google Dökümanlar, Microsoft Office Online ve Prezi) uygulamalarını ve içeriklerini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar kavramlarına giriş | |
2 | Microsoft Word tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 5-29. |
3 | Microsoft Word örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 32-56. |
4 | Microsoft Word örnek uygulama (Google Dökümanlar ve Microsoft Word Online) | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 58-79. |
5 | Microsoft PowerPoint tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 85-92. |
6 | Microsoft PowerPoint örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 94-101. |
7 | Microsoft PowerPoint örnek uygulama (Google Slaytlar, Microsoft PowerPoint Online ve Prezi) | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 102-128. |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Microsoft Excel tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 114-121. |
10 | Microsoft Excel örnek uygulamalar | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 122-129. |
11 | Microsoft Excel örnek uygulama (Google E-Tablolar, Microsoft Excel Online) | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 15-98. |
12 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak |
13 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak |
14 | Microsoft Office Word, PowerPoint ve Excel genel tekrar ve örnek uygulamalar | |
15 | Dönem Değerlendirmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Osman Gürkan (2013). "Microsoft Office 2010", Nirvana Yayınları. ISBN: 9789758878734. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | |||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. | |||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. | |||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. | |||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. | |||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest